Remik zasady gry

W naszym serwisie z pewnością odnajdziesz wszystko, co związane z Remikiem – jedną z najbardziej klasycznych gier karcianych, uwielbianych przez graczy na całym świecie. Poznaj zasady gry w Remika, dowiedz się, w jaki sposób budować sekwencje i grupy, oraz.

Czy zastanawiasz się, dlaczego nasza strona jest idealnym miejscem dla fanów Remika?

Bo tutaj nauka zasad Remika przebiega w sposób jak najprostszy. Nie będziemy zanudzać długimi wyjaśnieniami; skupimy się na istocie gry.

Aby zacząć grać w Remika, potrzebujesz:

Talia kart: Używa się standardowej talii 52 kart, ale w przypadku gry dla większej liczby osób często używa się dwóch talii kart.

Gracze: W Remika może grać od 2 do 6 osób.

Stół lub płaska powierzchnia: Miejsce do rozkładania kart i układania meldunków.

Notatnik i długopis: Do zapisywania punktacji po każdej rundzie.

Zasady gry: Znajomość podstawowych zasad Remika, takich jak układanie meldunków (sekwensów lub grup kart) oraz punktacja. Poniżej dowiesz się więcej na temat punktacji i układania sekwensów lub grup kart.

Gotowe! Możesz rozpocząć grę i cieszyć się zabawą z przyjaciółmi lub rodziną.

Remik – Punktacja

Punktacja wykonana w Remiku jest oparta na wartościach kart, które odgrywały się w ręce gracza na zakończenie każdego rozdania. Zadaniem gry jest pozbycia się jak najszybciej z ręki wszystkich kart, by nie narażać się na zdobycie punktów. Oto, jak naliczana jest punktacja.

As: Może mieć wartość 1 punktu, jeśli jest częścią sekwensu lub grupy kart 2, 3, As, lub 11 punktów, jeśli pozostanie w ręce gracza jako pojedyncza karta.

Figury (Walet, Dama, Król): Każda z tych kart ma wartość 10 punktów.

Joker: Wartość jokera wynosi 15 punktów, gdy pozostaje w ręce gracza po zakończeniu rundy.

Gracze po zakończeniu każdej rundy sumują wartości kart, które pozostały im w ręce. Ten sumaryczny wynik dodaje się do ogólnej punktacji gracza. Zasada więc prosta: gra toczy się do momentu, aż jedna z osób przekroczy ustalony wcześniej limit punktów (np. 100, 200 punktów) i wtedy osoba z najmniejszą ilością punktów wygrywa.

W oryginalnej wersji remika nie używa się Jokerów do gry

Remik – Sekwensy (Serie)

Sekwensy W Remiku tworzy się poprzez układanie trzech lub więcej kart tego samego koloru w kolwiekci numerycznej. Oto szczegóły:

Tworzenie Sekwensów:
Sekwens to układ co najmniej trzech kart w jednym kolorze, ułożonych w kolejności rosnącej.
Przykłady sekwensów:

  • 3♠, 4♠, 5♠ (czarne piki, w kolejności numerycznej)
  • 7♥, 8♥, 9♥, 10♥ (czerwone kiery)
  • A♦, 2♦, 3♦ (czerwone karo)

Kolejność: Karty muszą być ułożone w kolejności numerycznej. Na przykład, po 3♠ musi być 4♠, a po 4♠ musi być 5♠.

Jako karta: As (A) może być użyty zarówno na początku (A, 2, 3), jak i na końcu (Q, K, A) sekwensu.

Sekwensy stanowią bardzo istotny element gry w Remika, ponieważ pozwala na złożenie kart w sposób, który pozwala na szybkie zakończenie gry.

Remik – Grupy (Zestawy)

W Remiku grupy tworzone są przez umieszczenie trzech lub czterech kart o tej samej wartości (numerze lub figurze) w różnych kolorach. Dlaczego tak to zrobisz wyjaśniam poniżej.

Tworzenie Grup:
Grupa to układ trzech lub czterech kart o tej samej wartości, ale w różnych kolorach.
Przykłady grup:

  • 7♠, 7♥, 7♦ (siódemki w różnych kolorach: pik, kier, karo)
  • K♣, K♦, K♥ (króle w różnych kolorach: trefl, karo, kier)
  • 5♠, 5♥, 5♦, 5♣ (cztery piątki we wszystkich czterech kolorach)

Zasady dotyczące grup:
Wartość kart: Wszystkie karty w grupie muszą mieć tę samą wartość (np. wszystkie siódemki lub wszystkie damy).
Kolor kart: Każda karta w grupie musi mieć inny kolor. Nie można mieć dwóch kart tego samego koloru w jednej grupie.
Liczba kart: Grupa musi składać się z co najmniej trzech kart, a maksymalnie z czterech.

Grupowanie kart w Remiku umożliwia efektywne pozbywanie się kart i zbliżanie się do końcowego zwycięstwa.

Remik – Cel Gry

Celem gry w Remika jest pozbycie się wszystkich kart z ręki poprzez tworzenie układów, takich jak sekwensy — karty w kolejności rosnącej tego samego koloru — lub grupy — karty o tej samej wartości, ale w różnych kolorach. Gracze starają się jak najszybciej wyłożyć swoje karty, a gdy któremuś z nich się to uda, pozostali gracze liczą punkty za karty, które pozostały im w rękach.

Gra kończy się, gdy jeden z graczy osiągnie ustaloną wcześniej liczbę punktów, przy czym celem jest zdobycie jak najmniejszej liczby punktów.

Remik – Rozdanie

Człowiek rozdaje karty:

Gracze wybierają, kto rozdaje. Na przykład — losują.
Rozdający tasuje karty i rozdaje każdemu z graczy po 10 kart, jeśli w grze bierze udział 4 lub więcej osób. Przy mniejszej liczbie graczy rozdaje się po 13 kart.
Pozostałe karty tworzą stos do dobierania, który kładzie się zakryty na środku stołu.
Następnie pierwsza karta ze stosu do dobierania jest odkrywana i kładziona obok, tworząc stos kart odrzuconych.
Gra: Gra rozpoczyna się od osoby siedzącej po lewej stronie rozdającego i toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracze dobierają karty, tworzą układy, odrzucają jedną kartę na stos kart odrzuconych i tak dalej, aż któryś z graczy pozbędzie się wszystkich kart z ręki.

Remik – Rozgrywka

O co chodzi z tymi dwiema kupkami na środku stołu. Otóż bierzemy talię kart i kładziemy ją na stole tak żeby nie było widać kolejnej kart. Pierwszą kartę z góry kładziemy obok i tak tworzymy kolejny stos dla kart. 

Wiemy są się wzięły te dwie kupi ale po co one są?

W każdej turze gracz musi dobrać jedną kartę. I to on decyduje czy bierze z talii gdzie nie widać kart czy bierze tą odkrytą. Kolejną rzeczą, którą musi gracz zrobić to odłożyć jedną z kart. Od gracza zależy którą, ale musi ją odłożyć na stos gier które są widoczne. Kolejny gracz może wziąć kartę, którą poprzedni gracz odłożył i jest widoczna lub też wziąć kartę z talii gdzie karty nie są  widoczne. Kolejny gracz odkłada kartę na kupkę gdzie karty są widoczne. Tura się kończy i kolejny gracz rozpoczyna swoją kolej.

Wyłożenie i zakończenie w Remik

W Remiku “wyłożenie” jednym z etapów gry jest ten moment, kiedy gracz zakłada pełne układy na stół; celem gry jest właśnie to. Gracz musi spełnić kilka warunków, by dokonać poprawnego wyłożenia:

1. Układy kart

– Sekwensy: trzy lub więcej kart o kolejnych wartościach w tym samym kolorze (np. 4♠, 5♠, 6♠)
– Grupy: trzy albo cztery karty o tej samej warto
– Gracz może wyłożyć karty, jeśli ma na ręce pełne układy, które sumarycznie dają co najmniej 40 punktów (w przypadku standardowych zasad).
– Wyłożenie musi zawierać co najmniej jedną sekwensę.

3. Po wyłożeniu

Wyłożenie jest często kluczowym momentem gry, bo oznacza, że gracz jest bliski pozbycia się wszystkich kart z ręki.

4. Zakończenie gry

Gra kończy się, gdy jeden z graczy pozbędzie się wszystkich swoich kart poprzez wyłożenie lub dołączenie kart do istniejących układów.
Wyłożenie jest ważnym krokiem w dążeniu do zwycięstwa w Remiku, ponieważ pozwala graczowi zbliżyć się do zakończenia rundy.

 

Inne warianty gry Remik

Remik jest popularną grą karcianą, która ma wiele różnych wariantów rozgrywki. Oto kilka najbardziej znanych rodzajów Remika:
1. Remik (Rummy)

Klasyczna wersja gry, w której gracze starają się tworzyć sekwensy—ciągi kart o tej samej kolorze, jak również grupy—zestawy kart o tej samej wartości, ale różnych kolorach.

2. Remik Gin (Gin Rummy)

Popularny wariant dla dwóch graczy. Gracze zbierają karty i starają się uzyskać jak najwięcej układów, po czym zakończyć grę poprzez “gin” – wyłożenie wszystkich kart na raz.

3. Remik Kaluki (Kalooki Rummy)

Gracze muszą zebrać karty w sekwensy i grupy, ale z dodatkową zasadą minimalnego wyłożenia, np. 51 punktów. Kaluki często grany jest z Jokerami.

4. Remik 500 (500 Rummy)

Gracze zdobywają punkty za tworzenie układów kart, a celem jest uzyskanie dokładnie 500 punktów. Jest to bardziej strategiczna wersja, gdzie liczy się także punktacja za karty pozostające w rękach przeciwników.

5. Remik Kanasta (Canasta)

Kanasta to bardziej rozbudowany wariant Remika, w którym gracze tworzą zestawy siedmiu kart tej samej wartości. Gra jest zazwyczaj rozgrywana w parach, a celem jest uzyskanie określonej liczby punktów.

6. Remik Machiavelli (Machiavelli Rummy)

W tym wariancie, gracze mogą zmieniać układy kart już wyłożone na stół przez innych graczy, dodając swoje karty i tworząc nowe układy. Jest to bardziej elastyczny wariant Remika, który wymaga dużej uwagi i strategicznego myślenia.

7. Remik Oklahoma (Oklahoma Rummy)

Bardzo podobny do Remika Gin, ale z dodatkowymi zasadami, np. wartość odkrytej karty na początku rundy określa minimalne wyłożenie.

8. Remik Indian (Indian Rummy)

Popularny w Indiach wariant gry, w którym gracze tworzą sekwensy i zestawy kart. Gra ma kilka rund, a celem jest zdobycie jak najmniejszej liczby punktów.

9. Remik Rumino (Rummicube)

To wersja Remika grana nie kartami, ale płytkami przypominającymi domino. Gracze układają swoje płytki w sekwensy lub zestawy i starają się jako pierwsi pozbyć się wszystkich płytek.
Każdy z tych wariantów posiada swoje unikalne reguły i strategie, ale wszystkie opierają się o punkty bazowe Remika – tworzeniu układów kart, sekwensów i grup.

 

 

Szukasz zasad Uno? unozasady.pl to miejsce, które musisz odwiedzić!

Tutaj znajdziesz oficjalne zasady Uno, do pobrania specjalnie zaprojektowany przez nas PDF z zasadami Uno, świetne propozycje domowych zasad oraz najobszerniejsze FAQ o Uno w sieci! A jeśli to nie wystarczy, koniecznie sprawdź nasze artykuły, gdzie publikujemy ekscytujące wiadomości o Uno.